SEO a link building

Proč selžete v SEO? Toto říká moje 14letá zkušenost

SEO nefunguje. Říkají často ti, co se mu věnovali málo, špatně nebo měli smůlu na partnery. Chci sdílet věci, které vídám za dobu, co SEO dělám, stále dokola.

1️⃣ Neumíte dobře určit, co posune jehlu nejvíc

Úkolů, které můžete řešit v SEO, je mraky. Poznat, který z nich bude mít významný dopad, vyžaduje docela velkou zkušenost.

Za mě v zásadě mají smysl hlavně ty věci, které se projeví na velké části webu. Takže interní odkazy v navigaci a prvcích šablony jednotlivých stránek, (polo)automatizované šablony obsahu, řízení indexace a procházení. A to současně na větším počtu URL.

U tvorby obsahu je to hlavně konzistence.

2️⃣ Malá priorita pro SEO

Častá věc, SEO je většinou malý kanál. Aby nebyl, když do placené propagace sypete násobky. A tak prostě čeká.

Tohle je ale manažerské rozhodnutí, kterému v SEO můžeme pomoct jen argumentačně. Levnější návštěvnost neexistuje. Zatímco vaše reklamy jinde nevyužijeme, třeba články a data pro recenze lze použít v e-mailingu nebo PPC.

Je mi teď líto eshopů, kterým rozbíjí náklady na placenou propagaci Temu se svým nekonečným rozpočtem. Možná budou víc hledat, kde vzít návštěvnost levněji.

3️⃣ Malý vývojový tým

To souvisí s tou prioritou. Pokud vaše řešení nejede na “krabici”, je člověk o SEO se svými nápady vždycky závislý na tom, že chybějící věci někdo musí vytvořit.  Tady máme ale kliku!

Velká část toho, co uděláte “jako pro SEO”, se ve skutečnosti dá využít i pro další kanály. Změňte argumentaci na “tohle děláme pro PPC, e-mailing a taky SEO…” .

4️⃣ Nekomunikace

Věci se stavějí, aniž byste o nich věděli. Tím se pak prodraží na opravách, které si ale berou čas. Nejlepší pravidlo je, že třeba u vývoje má být člověk za SEO u všechno, co se děje na obsahu, který má jít do indexu vyhledávání. Třeba moje rutina je každý týden sledovat nové tickety, které padají do vývojářské nástěnky.

5️⃣ Nesledujete trendy

Agilita umožňuje reagovat na nové funkce ve vyhledávání. Třeba strukturovaná data pro FAQ některé projekty stihly zavést až těsně před tím, než je Google zrušil. To zabolí. Dobrý SEO specialista ví, když se objeví něco nového, co má potenciál přivést víc kliknutí zdarma. Už máte třeba svůj produktový feed v Google Merchant Center pro neplacené zobrazování? Google už v Česku tyto výsledky ukazuje na běžném výpisu hledání.

6️⃣ Nehledáte skuliny

Když jste menší než ostatní, nemá smysl pálit na ty nejtěžší cíle. Lepší je najít místa, která ostatní ignorují. Vzory v dotazech, ke kterým se zatím nedostali. Některé Googlí signály fungují celý web. Když se vám povedou, poskočíte výše všude. Tak je sbírejte chytře.

7️⃣ Nehlídáte

Čím větší web, tím víc se toho může rozbít. Automatický monitoring a pravidelné namátkové audity nezaberou moc času, ale umějí ušetřit obří peníze, až uvidíte v datech propad a pro drahé analýze zjistíte, co se kde rozbilo. Důležité věci lze dobře hlídat i zdarma.

Většinou nebývá chyba jedna, jde o jejich kumulaci. Zkuste se na své aktivity podívat s odstupem. Jak si vedete ve srovnání s každým mým bodem?

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

SEO a link building