Ahrefs logoAhrefs.com je poměrně slušně se rozvíjející služba primárně zaměřená na poskytování dat o dostupných odkazech. Provozovatelé na ní slušně pracují a snaží se ji velmi intenzivně rozvíjet. Včera jsme se tak dočkali novinky, kterou ocení hodně (nejen) SEO správců stránek. Novinka má prozaický a mírně zavádějící název SEO Reports a má usnadit práci při kontrole přístupnosti a některých podstatných i méně podstatných parametrů, na něž se zaměřuje optimalizace pro vyhledávače.

Nová služba je schopná pokrýt období od posledních 7 do 30 dnů, v mém Professional tarifu je aktuální limit pro počet reportů 10.

Revize problémů s přístupností

V sekci zaměřené na přístupnost Ahrefs umí pro zvolený web zkontrolovat kódy odezvy (redirecty, errory, atd) a výsledky rozčlenit do kategorií. Dále prověří výkon jednotlivých podstránek, v němž se dozvíte velikost stránky nebo dobu načtení. Sekce Stránky pak rozdělí obsah podle typu (html, pdf, obrázky).

SEO Reports - nová služba u Ahrefs.com

Bezproblémový výkon webu je základ úspěchu. Pokud používáte Google Webmaster, Google vás sám upozorní na případné nedostatky a v tomto případě pak SEO Report od Ahrefs nemusí být až tak přínosný.

Odhalení problémů s obsahem

Druhá sekce služby je podle mě zajímavější, umožní vám totiž sledovat duplicity, nedostatky nebo chyby v u titulků, meta description, meta keywords, nadpisů H1 a H2, jakož i URL a odkazů. Na jednotlivé možnosti se podívám podrobněji, jak sami vidíte, jednotlivé oblasti nesouvisí přímo se SEO, ale i se správou obsahu.

SEO Reports od Ahrefs.com

U titulků máte k dispozici jejich soupis, počet znaků, počet výskytů a adresu URL, k níž titulek patří. Výhoda nástroje je tedy podle mě nejvíce v možnosti rychle odhalit dlouhé titulky a pak samozřejmě duplicity.

U kontroly Meta description jsou k dispozici identické parametry a byť nemají vliv na řazení výsledků v SERP, u Google a sociálních sítí je dobrý titulek skvělou možností, jak zvýšit míru prokliku.  Soupis těchto dat je tedy ideální s patřičnými instrukcemi předat kolegům z marketingu nebo copywriterovi.

I záložka Meta Keywords  nabízí totožné možnosti. Přiznám se, že klíčová slova stále vypisuji, i když nemají na nic vliv. U Bingu je dokonce používání klíčových slov hodnoceno jako signál nízké kvality webu. Důvod zařazení do novinky Ahrefs je mi tedy velkou neznámou.

Revize nadpisů H1 a H2  – už naposledy – dělí dostupná data podle výše uvedených kritérií.

V předposlední sekci si můžete proklepnout své URL z pohledu délky, stavového kódu, kanonizace a typu obsahu.

A konečně poslední záložka Odkazy zobrazí kompletní seznam podstránek s titulkem a počtem odkazů, které z každé z nich vedou dovnitř webu i mimo něj. Pokud se tedy chcete držet nějakého definovaného počtu odkazů pro každou ze stránek, tudy vede cesta k cíli.

Můj dojem

SEO Reports je pro mě mixem dat užitečných a zbytečných. Každého může ale zajímat něco jiného a já dost oceňuji, že se Ahrefs rozvíjí a snaží se být atraktivním pro stávající i potenciální nové uživatele. Byť se moje práce přímo na on-page nezaměřuje, i tak se ke sledování některých faktorů často dostávám a určitě využiji sekce zaměřené na titulky i meta description, kde vidím potenciál pro zvyšování návštěvnosti a dalších cílů webů v návaznosti na budování zpětných odkazů.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



SEO Reports - nová služba u Ahrefs.com.
Ocením zpětnou vazbu! Ohodnoťte, prosím, článek.
.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here