Ahrefs logoAhrefs.com je poměrně slušně se rozvíjející služba primárně zaměřená na poskytování dat o dostupných odkazech. Provozovatelé na ní slušně pracují a snaží se ji velmi intenzivně rozvíjet. Včera jsme se tak dočkali novinky, kterou ocení hodně (nejen) SEO správců stránek. Novinka má prozaický a mírně zavádějící název SEO Reports a má usnadit práci při kontrole přístupnosti a některých podstatných i méně podstatných parametrů, na něž se zaměřuje optimalizace pro vyhledávače.

Nová služba je schopná pokrýt období od posledních 7 do 30 dnů, v mém Professional tarifu je aktuální limit pro počet reportů 10.

Revize problémů s přístupností

V sekci zaměřené na přístupnost Ahrefs umí pro zvolený web zkontrolovat kódy odezvy (redirecty, errory, atd) a výsledky rozčlenit do kategorií. Dále prověří výkon jednotlivých podstránek, v němž se dozvíte velikost stránky nebo dobu načtení. Sekce Stránky pak rozdělí obsah podle typu (html, pdf, obrázky).

Bezproblémový výkon webu je základ úspěchu. Pokud používáte Google Webmaster, Google vás sám upozorní na případné nedostatky a v tomto případě pak SEO Report od Ahrefs nemusí být až tak přínosný.

Odhalení problémů s obsahem

Druhá sekce služby je podle mě zajímavější, umožní vám totiž sledovat duplicity, nedostatky nebo chyby v u titulků, meta description, meta keywords, nadpisů H1 a H2, jakož i URL a odkazů. Na jednotlivé možnosti se podívám podrobněji, jak sami vidíte, jednotlivé oblasti nesouvisí přímo se SEO, ale i se správou obsahu.

SEO Reports od Ahrefs.com

U titulků máte k dispozici jejich soupis, počet znaků, počet výskytů a adresu URL, k níž titulek patří. Výhoda nástroje je tedy podle mě nejvíce v možnosti rychle odhalit dlouhé titulky a pak samozřejmě duplicity.

U kontroly Meta description jsou k dispozici identické parametry a byť nemají vliv na řazení výsledků v SERP, u Google a sociálních sítí je dobrý titulek skvělou možností, jak zvýšit míru prokliku.  Soupis těchto dat je tedy ideální s patřičnými instrukcemi předat kolegům z marketingu nebo copywriterovi.

I záložka Meta Keywords  nabízí totožné možnosti. Přiznám se, že klíčová slova stále vypisuji, i když nemají na nic vliv. U Bingu je dokonce používání klíčových slov hodnoceno jako signál nízké kvality webu. Důvod zařazení do novinky Ahrefs je mi tedy velkou neznámou.

Revize nadpisů H1 a H2  – už naposledy – dělí dostupná data podle výše uvedených kritérií.

V předposlední sekci si můžete proklepnout své URL z pohledu délky, stavového kódu, kanonizace a typu obsahu.

A konečně poslední záložka Odkazy zobrazí kompletní seznam podstránek s titulkem a počtem odkazů, které z každé z nich vedou dovnitř webu i mimo něj. Pokud se tedy chcete držet nějakého definovaného počtu odkazů pro každou ze stránek, tudy vede cesta k cíli.

Můj dojem

SEO Reports je pro mě mixem dat užitečných a zbytečných. Každého může ale zajímat něco jiného a já dost oceňuji, že se Ahrefs rozvíjí a snaží se být atraktivním pro stávající i potenciální nové uživatele. Byť se moje práce přímo na on-page nezaměřuje, i tak se ke sledování některých faktorů často dostávám a určitě využiji sekce zaměřené na titulky i meta description, kde vidím potenciál pro zvyšování návštěvnosti a dalších cílů webů v návaznosti na budování zpětných odkazů.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here