Včera jsem absolvoval aktuálně jediné školení zaměřené na technické SEO u nás. Uvažovali jste o něm? Možná vám pomohu se rozhodnout.

Proč jít na školení?

I když to podle mého webu nevypadá, na projektech řeším i on-page. Na některých z nich máme filtry a některé weby jsou skutečně obří.

Z tech-SEO ledasco znám, ale třeba věci okolo JavaScriptu se mě zatím netýkaly. A protože polovinu školení tvoří Jarda Hlavinka, který má na starosti SEO pro některé služby Seznamu, navíc tvoří vlastní nástroje a pomůcky a hodně testuje, bylo jasné, že se dostanu k know-how, které tu každý nemá. A jak navíc zaznělo, technikále jsou to jediné v SEO, co máme skutečně pod vlastní kontrolou.

Školení technického SEO. Jaké je a měli byste jít?
Jarda Hlavinka naležato (aspoň si protáhnete krky u monitoru). Seznamy, tabulky, zdroje!

Účastníci

Nepočítal jsem to přesně, ale tak možná půl na půl jsme tam byli lidi za SEO a vývojáři. To kvituji s povděkem, tyto dva světy se potkávají často a ne vždy to funguje ideálně (díky oběma stranám). Vývojáři při školení pokládali jiné otázky, než SEO tuneři.

Formát školení

Jak už o bývá, celé školení je rozdělené do bloků. Občas mi přišlo, že mohly být jinak poskládané za sebou (třeba tvorba URL a její pravidla by dávala smysl před řešením filtrů a crawl budgetem), ale na konci si to stejně přeberete. Všechno bylo pěkně ozdrojované (na konci dostanete pěkný seznam, kluci to pojali slavnostně, skoro jako když se rodina sejde pod stromečkem:)

Každou probíranou věc nám docela podrobně vysvětlili a na konci se ujistili, jestli někomu něco neuniklo. Často se někdo našel, takže ptát se rozhodně vyplatí, stejně jako se nestydět, když vám něco uteče (IMHO častý syndrom účastníka školení).

U témat se také vždy řešily scénáře, které hledat při problémech nebo řešit při vývoji. To je důležité, protože to umožňuje pracovat systematicky na různých projektech a už se těším, jak si rozšířím svůj check list pro SEO audit.

Co zaujalo mě osobně

Poznačil jsem si ke studiu Word2vec. Dozvěděl jsem se, jak se pokoušet prioritně dostávat nové URL do indexu v Google a Seznamu, což se rozhodně pokusím co nejdříve zavést. Ověřil jsem si, co je důležité v sitemapách.

Pokud si chcete hrát s access logy, pro WordPress existují pluginy, které zaznamenávají návštěvy botů. Screaming Log Analyzer bohužel nepozná Seznambota, což byla jedna z věcí, které jsem měl na školení připravené jako dotaz, neboť jsem nástroj zkoušel.

Na Chrome UX report pro Data Studio jsem narazil už dříve, ale nezkoušel, teď napravím.

Co bych vylepšil

U některých témat bych chtěl vidět praktickou ukázku. Kromě „existuje tohle“ a „dělá se to tímhle“ chci vidět aspoň kousek toho, jak se to dělá. Ať je to vytahování konkrétních URL z logů v nějaké z doporučených aplikací, nebo tvorba pravidel pro robots.txt. Umím si to potom nastudovat sám, ale s ukázkou to může ušetřit čas.

Měli byste jít?

Pokud jste vývojář, tak ano. Rozsahem to pokryje vše, co byste měli znát, i když specifikace dostanete od SEO konzultanta. Jestliže neděláte v týmu s konzultantem, budete dodávat SEO friendly výstupy a tím ušetříte klientům peníze. Fair enough.

Lidem od SEO bych to doporučil, pokud se necítí být skutečnými seniory a i těm může revize ledasco osvěžit.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

2 KOMENTÁŘE

  1. Děkuji za připomínky. Jako vždy po školení je s Pavlem probereme a co bude dávat smysl to zapracujeme – třeba to, jak grepovat, příště určitě zapracuju názorněji. To by mohlo lidem pomoci.

  2. Ahoj, tento odstavec ma veľmi zaujal, vedel by si o tom povedať viac alebo napísať článok? 🙂 „Dozvěděl jsem se, jak se pokoušet prioritně dostávat nové URL do indexu v Google a Seznamu, což se rozhodně pokusím co nejdříve zavést. Ověřil jsem si, co je důležité v sitemapách.“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here