Je to už skoro 17 měsíců, co jsem vytvořil seznam blogů s dofollow komentáři. Proč vznikl? Sám jsem takové blogy hledal jako doplněk pro některé klienty. Rozhodně to ale  není cesta, na kterou se dá masově spolehnout. V druhé gardu mě ale zajímalo –  a to asi víc – jak budou seznam lidé používat. V neposlední řadě měl také za úkol přitáhnout nějaké odkazy a návštěvnost. Jak to vše dopadlo?

Začnu od konce. Stránka ze seznamem nabrala odkazy z celkem 6 domén, takže žádné terno. Od září 2011 byla zobrazena 3 227x, v uvedeném období to bylo skoro 4,5% ze všech zobrazení. To už je lepší, s návštěvností na webu koneckonců nemám velké plány.

Smutná snaha komentářových linkbuilderů

Jak se chovají lidé, kteří seznam používají? Relativně mám dobrou představu, protože některé ze stránek patří mně a měl jsem tedy možnost sledovat práci komentářových linkbuilderů v praxi. A je to smutné pokoukání. Základní pravidlo, že odkaz na nějakou stránku by měl být umístěný na tématicky relevantní stránce, dodržuje jen málo z nich. Většina se nechá zlákat snadnou kořistí a mastí odkazy hlava nehlava (třeba první odkaz zde). Ti, kteří používají tento kombajn-styl, si ani často nelámou hlavu s nějakým obsáhlejším komentářem nebo snahou působit přirozeně. Věřím, že dřív nebo později nerelevatní odkazy budou opravdu na škodu, minimálně v případě Google.

Majitelé některých cílových blogů po čase zasáhli a provedli úpravy na blogu. Buď zavedli nofollow atribut, nebo zpřísnili ruční kontrolu. Nedivím se jim. I když je umělý odkaz v diskusi na hraně vždy, lze udělat tak, aby byl pro čtenáře daného webu přínosný a podezření minimalizovat. Ale to vyžaduje čas a trošku přemýšlení.

Používám seznam dál? Ano, weby mám v RSS čtečce a pokud je někde téma, které se mi hodí, článek si přečtu a zvážím, jestli jsem schopen smysluplně přispět.

Tolik tedy k budování odkazů přes dofollow komentáře.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Smutná snaha komentářových linkbuilderů.
.

11 KOMENTÁŘE

  1. Pro příklady takového komentářového „kombajn-stylu“ není potřeba chodit ani na jiné stránky, že? Třeba ten co ti tu nechal „honzas“ před pár dny u článku o rapportivu je taky hezký ;). Docela by mě zajímalo, jak si představuješ tu škodu, kterou napáchá takový nerelevantní odkaz s neoptimalizovaným anchor textem.

  2. jj o co-citation nebo co-occurence – prostě přihlížení k ostatním odkazům ze stránky + možnosti slábnutí síly anchor textu psal Rand Fishkin na Seomozu už vloni. To bude smrt kombajnistů :). Každopádně díky za článek, sice si pořád nedokážu přestavit vyloženě tu škodu, ale dobré čtení.

    • No Filip taky někde musel načerpat inspiraci 😀
      Ještě k té škodě, já si umím představit situaci, kdy tématicky roztříštený profil stránce ubere sílu oproti konkurenci. Tudíž to může dopadnout tak, že si někdo bude muset třeba sednout k Disavow Tool a od těchto odkazů se distancovat. Čas něco stojí a to už bude reálná škoda.

  3. Sám jsem přemýšlel, jestli o tom taky nenapsat, protože poslední dobou už schvaluju komentářů minimum. Můj blog je jedním ze seznamu, takže jak vyjde nový článek, čekám hned komentáře od několika spamerů (hlavní jsou asi 3). Já sice komentuju taky dost často na většině těch blogů, ale necpu komentář a odkaz všude, jen tam kde mám co říct…

  4. Rozhodně i nofollow odkaz má smysl 🙂 Bohužel je to tak, že většina je zřejmě placena od kusu, nikoliv od kvality a pak to tak dopadá… navíc si ti lidé asi neuvědomují, že když budou majitelé webů nahlašovat jejich komentáře jako spam, tak se jejich url zařadí na blacklist u služeb typu Akismet, Mollom, apod. což z dlouhodobého hlediska může být docela problém…

  5. Nic si z toho nedělej Zdeňku, mně v článcích o e-commerce standardně přispívají prodejci všelijaké veteše, popř. ubytovatelé z celé ČR. Dříve jsem to pouštěl, dneska už to s ohledem na naprostou zamatlanost diskuze systematicky promazávám.

    Vykládám si to nedostatkem lepších pracovních příležitostí pro nevzdělaný pubertální ksindl, vydávající se za taky-linkbuildery. Třeba se v budoucnu otevře nějaká nová fabrika a „český linkbuilding“ trochu ochabne 🙂

  6. Tak toto se dá interpretovat i naopak. Z jakého důvodu umožňují vlastníci blogů vytvářet dofollow komentáře? Není za tím snaha vytvořit web, který bude díky komentářům vypadat pro vyhledávač „aktivnější“, než web, kde pod články žádné komentáře nejsou. Tomu by také odpovídalo různé doplňování seznamu takových blogů. Občas komentáře také využívám a chápu, že komentáře typu – „Fakt dobrý, to mi pomohlo“ můžou lézt na nervy, ale takové tu budou stále. Doufám, že jsem si vysloužil jeden odkaz z komentáře 🙂

    • Souhlas, právě proto jsem si na svým blogu dal dofollow od 80 znaků. Eliminuje to ty nejtrapnější pokusy a zároveň tam mám trochu víc živo. Ono obsah je obsah a když ti ho někdo dá skoro zadarmo, tak proč ne…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here