Vše o budování zpětných odkazů

Sociální dosah webu s Google Docs

Zkoušel jsem si trošku hrát s připravenými skripty pro Google Docs, protože jsem hledal způsob, jak si k vybranému webu nějak ověřit, nakolik je sociálně aktivní. Dnes může mít web slušné ranky, ale trendem jsou sociální signály a právě jejich počet, tedy sdílení na G+, Facebooku nebo Twitteru může být dobrým náznakem pro web vhodný na spolupráci.

Co umí

Předem upozorňuji, že uvedený spreadsheet má ještě daleko k dokonalosti. Postavil jsem jej na běžné dostupnosti sitemap souborů, z nichž jsem schopný – prozatím díky slabým schopnostem s importXML dotazy – ručně vytáhnout kompletní seznam všech URL webu. K jednotlivým URL pak skripty stáhnou informace o počtu +1 pro Google, tweetů s danou URL a samozřejmě všech typů sdílení na Facebooku. Google mi zatím ukazuje pluska pouze pro celou doménu, čímž jsou výsledky značně zkreslené.

Soušlček

Využití

.

Spreadsheet se dá použít jak pro vyhodnocení cizích webů, tak i pro sledování růstu vlastního webu. V druhém listu jsem si udělal dva grafy, první sleduje poměr sítí, druhý ve sloupcích ukazuje tvrdá data. Podívejte se sami na můj pokus o měření sociálního dosahu webu s Google Docs, pokud mi chcete pomoct spreadsheet vylepšit, budu rád a kontaktujte mě na zdenek@linki.cz. Pokud chcete soubor editovat, uložte si vlastní kopii a před tím se podívejte do Tools/Script Manageru, které skripty je nutné instalovat (pro lenochy je to Site Relevancy  a Facebook Likes Counter).

Co zatím chybí

1) Nedaří se mi dostat do souboru dotaz  =ImportXML(“http://www.doména.com/sitemap.xml”,”//url/loc”) tak, aby sám vytáhl data ze sitemapy automaticky.

2) Zatím není lepší skript pro počítaní +1 pro jednotlivé URL

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

9 komentářů

Vše o budování zpětných odkazů