Vše o budování zpětných odkazů

Ušetřete hodiny práce v on-page SEO, content marketingu nebo link buildingu!

Automatizace je obří trend, kterému byste se neměli vyhnout. Pokud se věnujete SEO, ať už on-page nebo off-page, sociálním sítím či content marketingu, rád bych vám pravě teď ukázal, jak u různých činností, které musíte dělat, ušetřit obrovské množství času. Mluvím řádově o hodinách práce při on-page či obsahových auditech, průzkumu odkazových profilů nebo scrapování cizích stránek. Zvědaví?

On-page SEO a audity

Jednou z prvních fází typického auditu je puštění Xenu nebo Screaming Frogu na cílový web. Tohle je klasika, které se nevyhnete a je velmi přínosná. Výsledkem je spousta spíše techničtěji laděných informací.  Co kdybyste ale ke každé adrese, kterou vám robot najde, uměli automaticky připojit:

  • stav indexace v Google (ano/ne)
  • výsledek Page Speed testu Google (hodnoty a odkaz na stránku s výsledky)
  • data z Google Analytics za zvolené období
  • počty sdílení na sociální sítě pro každou URL
  • data o odkazech pro každou URL z Ahrefs nebo Majestic či Mozscape

A exportovaný soubor ze Screaming Frogu ani nemusíte předem upravovat. Zní to skvěle, že? Já se popravdě třepu štěstím od doby, co jsem tohle řešení objevil:)

Link prospecting

Máte k dispozici seznam různých domén, které by vás mohly zajímat. Jak se seřadit podle měřítek, které vám vyhovují? Strojově můžete získat samé libovky, co třeba:

  • sociální účty spojené s doménou
  • data z Alexy
  • odkazová data z Ahrefs, Majestic nebo Mozscape
  • who is informace
  • stav indexace v Google
  • e-mailové adresy z těchto domén

A podobně můžete postupovat u auditu odkazových profilů.

Obsahový audit

S nástrojem, o kterém mluvím, můžete vzít vše, co jste získali z on-page auditu a strojově k tomu přidat další data, jako třeba:

  • kontrolu duplicit
  • screenshot pro každou URL v různém rozlišení
  • kontrolu obsahu přes Copyscape

A navíc si můžete přidat už v úvodu zmíněné scrapování cizího obsahu.

Kdo by tohle nechtěl? A co třeba od 20 EUR měsíčně?

.

Objevte nástroj, který hned změnít vaše pracovní postupy. Nechte ho automaticky chroustat data a udělejte víc práce. Kupte si URL Profiler.

Pokud byste váhali, dám vám příklad. Dnes jsem dostal data z jedné analýzy klíčových slov, kde již byly napojené URL. Na pár kliknutí jsem k nim připojil data z Majesticu, Ahrefs, sdílení z FB, Twitteru,  Pinterestu a výstupy z Page Speed Insights. Kolik času by to zabralo ručně? Celé to trvalo – 6 minut.

Chci hned koupit URL profiler

 

K některým datům budete potřebovat placené služby, například u Ahrefs. U velké části nástrojů můžete využít s různými omezeními API zdarma, k datům z Analytics se dostanete bez omezení. URL Profiler pomůže všem, kteří si neumí psát nástroje nebo skripty. Autoři jej aktivně vyvíjejí a mimo to dávají k dispozici zajímavé nástroje zdarma, jako třeba Google SERP Scraper.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

14 komentářů

  • Zdravím,

    článek čtivý, úderný na komoru.

    Co se týká získávání dat (jako třeba GA/UA), souhlasíte, že je třeba souhlas od klienta (údaje 3. straně)?

    Díky.

    KH

    • Díky, Karle. Ten nástroj máte v počítači a přístup do GA dáváte přes svůj účet. Takže třetí strana k datům přístup nemá. Pro formu s tím klienta seznámit můžete, ale riziko v tom nevidím.

  • Díky za tip. Taky zkouším, jen mi pořád nešlape to propojení z UA. Povolil jsem přístup, mohu nastavit projekt, období, ale v reportu mám samé nuly… Ostatní mi funguje velmi dobře a líbí se mi to.

    • Ahoj Adame, aktuálně je jen u nás nějaký bug se stahováním dat. S autory jsem ve spojení a řeší to. Dal jsem jim přístup k mému účtu a data k nim tečou, takže je to nějaká lokální záhada a snad to brzy bude vyřešeno.

      • Díky za odpověď Zdeňku. Ok budu vyčkávat. Zatím mám na 14 dnů trial. Když to odladí, určitě to beru, protože to skutečně ušetří hodně času.

  • Pri čítaní článku som si hneď spomenul na knihu štvorhodinový pracovný týždeň aa je pravda, že čo sa dá to treba automatizovať, ved čas je drahá záležitosť a kým by ste ručne hľadali jednotlivé údaje tak miesto toho môžete robiť kopu inej práce, alebo relaxovať atď .

  • Ahoj, díky za užitečné nástroje nebo minimálně jejich připomenutí… Jen se musím smát, nedávno jsem četl článek o barvě tlačítek „koupit“ nebo „do košíku“
    Vaše obří zelené tlačítko mi to připomnělo 😀

Vše o budování zpětných odkazů