Přede dvěma dny Yandex oznámil, že spustil dříve avizovanou změnu, kdy ze svého MatrixNet algoritmu vyloučí část zpětných odkazů jako součást hodnocení. Na konferenci Bynet Week v Minsku oznámil, jak přesně změna vypadá.
Celá akce je nejprve zacílena regionálně, bude fungovat pouze v moskevském regionu a zasahuje následující vertikály:
- Reality
- Cestování
- Domácí spotřebiče
- Oblečení a doplňky
- Zdraví a krása
- Právní služby
- SEO
Další na řadě budou tyto obory:
- Auta
- Pronájmy aut, taxi & logistické služby
- Stavební služby
- Průmyslové stroje
- Nábytek a okna
- Finance
- Pojištění
V průběhu roku 2014 budou změnu algoritmu uvádět do provozu i v dalších oblastech Ruska.
Zdroje:
- http://www.russiansearchtips.com/2014/03/links/
- http://searchengineland.com/yandex-begins-purging-links-rankings-moscow-verticals-186549
Můj komentář
Tento krok Yandexu je razantní a je vidět, že si s odkazovým spamem neumějí a asi ani nechtějí poradit. Možná je to nákladné, možná chtějí peníze ze SEO přesunout do svého PPC, jako se o to, byť méně razantně, snaží Google. Ruský online prostor mě pracovně nezajímá, ale budu docela pozorně sledovat ohlasy na kvalitu nových výsledků hledání v Rusku. Pro Google odkazy jsou a zatím ještě budou důležitým faktorem, u Seznamu nejspíše také a i kdyby nebyly, pořád jsou jednou z cest, ze kterých k vám chodí návštěvníci.
Oni mohou avizovat, že zpětné odkazy nebudou brát v potaz. Nýbrž v jejich nějakém interním systému hodnocení ty odkazy stejně hrát roli mohou (a podle mě budou), protože si neumím představit podle čeho jiného by hodnotily jednotlivé weby. Ty zdroje jsem nečetl, takže možná je to nastíněno tam.
Pokud by to udělali jen na oko, dalo se by se to později experimentálně ověřit.