Pokud se věnujete tvorbě webů nebo nějaký provozujete, pak vám význam zpětných odkazů bude jasný. Bez rozumného počtu kvalitních zpětných odkazů budete v SERP okupovat horší pozice a nové návštěvníky pak musíte na web dostávat přes placené PPC nebo jinou nákladnou cestou. Jaké jsou dnes základní možnosti pro zvyšování počtu zpětných odkazů a nakolik jsou jednotlivé způsoby přínosné?

Katalogy

Před x lety byly katalogy základem, nový web se nechal registrovat do množství katalogů, čím více, tím lépe. V roce 2011 jsou katalogy víceméně mrtvá záležitost. Registraci si můžete nechat udělat, ale přínos je velmi malý. Z tuzemských katalogů bych doporučil snad jen firmy.cz a czin.eu a katalogy oborové, pokud pro předmět vaší činnosti existují. Pokud po katalozích opravdu toužíte, vyberte si pak takové, které umožňují vkládat titulek s klíčovými slovy nebo ještě lépe kromě názvu odkazu vložit ještě odkazy vázaná na další klíčová slova.

Komentářové linky

Komentování na cizích webech vám nezvýší ranky, neboť většina webů používajících publikační systémy opatřuje externí linky v nich nofollow atributem. Pokud budou ale vaše komentáře přínosné, mohou přivádět skutečné návštěvníky. Doporučuji hlavně nevkládat své klíčové slovo jako jméno autora příspěvku, velmi to zavání spamem.

Placené odkazy a články

Nákupem odkazů se samozřejmě prohřešujete proti pravidlům vyhledávačů. Protože je však internet komerční prostředí, nelze tomuto zabránit a při linkbuildingu se tak dosahuje nejlepších výsledků. Tato volba se poměrně náročná na investice a čas, ale vyplatí se. Doporučuji tuto činnost přenechat specialistům, kteří dovedou vhodné stránky vyhledat a případný nákup vyjednat.

Sociální sítě

U nich platí totéž, co u komentářových linků, tj. mohou být přímým zdrojem návštěvníků, pokud ovšem váš Twitter kanál nebo facebookovou stránku někdo sleduje.

PR texty

V našich končinách se momentálně jedná o velký trend. Do každé PR zprávy lze vložit zpětné odkazy, důležité je ovšem místo, kde svou zprávu publikujete. Mimo oborových médií, která jsou přirozeným cílem PR textů, se u nás objevilo obrovské množství stránek zaměřených na publikování PR textů zdarma. U drtivé většiny z nich se kolem vašeho textu nachází hromada dalších odkazů a přínos je tak velmi sporný. Podle mě tyto weby brzy stanou tím, čím jsou dnes katalogy.

Pokud máte málo prostředků, dá se touto cestou vydat. Pozor ale na duplicitní texty, každý článek se snažte upravit tak, aby v identické podobě nebyl publikovaný někde jinde. Naštěstí je čeština bohatý jazyk a jeden článek lze bez větších dopadů na význam textu modifikovat mnohokrát. Pro posílení jednotlivých článků doporučuji je prolinkovat z jiných zdrojů.

Výměna odkazů

V minulosti opět velmi populární, dnes naprosto nepřínosné, vyhledávače si vyměněné odkazy rychle spárují. Nabídkám na výměny se vyhýbejte.

Závěr

Výše uvedené možnosti jsou pouhým základem pro každý linkbuilding. Existují i pokročilejší strategie, které rozvíjejí základní postupy. O těch ale budu psát až někdy příště.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here