Při výběru míst vhodných pro umístění zpětných odkazů se člověk může zapotit. Naštěstí si lze vypomoct šikovnými službami, z nichž jednu z nich nabízí Google pod názvem Alerts.
K používání Google Alerts je nutné mít účet ke službám Google. Do zadání si poté na stránkách služby vyberete, jaká klíčová slova chcete, aby Google sledoval a navolíte si rozsah, zde doporučuji volbu “pouze nejlepší výsledky”. A to je vše. Google Alerts vám jednoduše do schránky podle zvolené frekvence – denně nebo týdně – doručí před odkazů na weby, v nichž se vyskytují klíčové výrazy, které vás zajímají.
Ideální je zkusit se zaměřit spíše na long tail výrazy, protože v obecných frázích budete zahlceni výsledky, které nebudou přínosné. I tak samozřejmě ne všechny výsledky budou užitečné, nicméně komfort, který Google Alerts přináší, určitě oceníte.