Pokud jste zaregistrovali guest blogging jako taktiku pro tvorbu odkazů, pak mám pro vás smutnou zprávu. Matt Cutts včera potěšil Rand Fishkina a skoro mu splnil jednu z jeho předpovědí pro rok 2014, když na svém soukromém blogu vydal článek Úpadek a pád guestbloggingu pro SEO .

Google přes Cuttse docela dlouho vysílal signály, že kdo to bude s guest bloggingem pro SEO účely přehánět, může se také dočkat negativních dopadů. Ve včerejším článku se doslova píše: “ Guest blogging skončil, stal se příliš spamovacím. Nedoporučil bych spoléhat na guest blogging pro SEO jako na linkbuildingovou strategii.“ A doplňuje, že očekává, že se webspam tým Google na guest blogging podívá.

Už v polovině roku 2013 doporučoval John Mueller z Google přidat k odkazům v guest postech nofollow tag. Matt Cutts zase uvádí, kdy je publikování na cizích webech v pořádku a uvádí následující možnosti:

  • branding
  • zvyšování dosahu
  • budování komunit
  • expozice

A stejně tak říká, že blogy s více autory se nemusejí bát.

Reakce z celého světa jsou různé. Jon Cooper z PointBlankSEO spekuluje, jak bude asi Google v případě hodnocení a rozeznávání problémových guest postů postupovat. Cyrus Shepard hezky ironicky popíchnul Google:

Search Engine Land ve svém aktuálním článku shrnuje i vývoj přístupu Google ke guest bloggingu v čase.

Zábavný tweet dal také Chris Savage.

Nyní se tedy spekuluje, jak bude asi Google postupovat. Jaká může být identifikace guest postů? Slušná část takových článků je pro Google hezky označena jako „guest post by“ a podobně:) Četl jsem i zábavnou hlášku, že ode dneška budou pro Google rovněž probíhat crowdsourcing v Disavow Tool:) Google má samozřejmě kapacity a výpočetní výkon na to, aby si nějak poradil i bez toho, i když záběr není nikdy stoprocentní, jak je dobře vidět v půjčkovém odvětví:)

U nás se – jako obvykle – guest blogging pro SEO – ani nestačil pořádně rozjet a nyní už ani nemusí. To ale neznamená, že na cizích webech nemůžete být vidět. Jen to už nedělejte pro odkazy a pokud ano, nedělejte to masivně a nespoléhejte pouze na tuto taktiku (toto je pouze můj názor). Můj osobní tip je, že se ve světě část guest bloggingových aktivit přesune do ghost writingových aktivit a ostatní budou čekat na nějakou novou taktiku, která masově zaujme.

P.S. já guest posty stále akceptuji, pokud bude v kvalitě, jakou předvedl Vláďa Musílek s Velkým průvodcem pro WordPress SEO pluginy. Dva dny po vydání článku se mu zvýšil počet followerů na Twitteru o 51%.