Směna jako cesta k odkazům

Otřepané win-win je základem pro úspěšné získání odkazu. Vždycky musíte nabídnout něco, co druhou stranu uspokojí. Vynecháme placení za umístění odkazu a podíváme se na jednu z nejstarších technik obchodu, tedy směnu, z pohledu získávání odkazů.

.

Než začnete, zamyslete se

Představte si, že máte vyhlédnutý web, kde byste chtěli odkaz. Co všechno můžete nabídnout výměnou za to že získáte odkaz? A co všechno může majitel webu chtít, aby byl spokojený?

Začnu odpovědí na druhou otázkou.

No, odpovědí, bude to další otázka. Proč vlastně lidi dělají weby?

Je to:

  • vášeň/koníček
  • pro peníze
  • povinnost (statní organizace, atp.)

První dva důvody mají pojítko. Oba ocení traffic na svůj web.

A tady se můžu vrátit zpátky k tomu, co můžu nabídnout za odkaz?

Odkaz? Povídej!

Co funguje

Pokud máte slušně nabušený seznam adres v newsletteru, nabídněte výměnou za odkaz uvedení v newsletteru. Vy dostanete link, oni šanci na nový traffic.

Stejně tak můžete nabídnout sdílení na sociálních sítích. Funguje to taky dobře.

I stará dobrá A-B-C výměna se dá dobře nasadit. Jen musíte mít nějaký další vlastní web na podobné téma. Což je mimochodem jedna z prvních věcí, co u klientů hledám mezi odkazovými aktivity.

Pokud nic takového klient nemá, je dobré web co nejdříve postavit a krmit obsahem. Je to sice pracné, ale opět to funguje velice dobře. Link za link, win win.

Barterové akce fungují také dobře, tedy podle toho, co nabízíte.

Ne moc často, ale občas ano, se vyplatí někomu pomoci. V létě 2013 jsem o tom psal poprvé dva konkrétní příběhy, nyní mám jeden další z praxe. Našel jsem web opravdu velkého papírového magazínu. Koukám na něj, rutinně se mrknu, kolik mají stránek v indexu.

Celou jednu!

Zákaz indexace od vývojáře po nasazení redesignu zůstal. Shit happens.

Lidi od webu jsem na to upozornil a jako pozornost jsem dostal článek, za který jinak účtují pěticifernou částku. Jasně, strategii na tom nepostavíte, ale je dobré o tom vědět. Pokud vidíte na webu problém, který není náročné vyřešit, zkuste to.

Proč to vlastně řeším?

Zkuste URL Profiler zdarma!

Vždycky můžete jít i jinými cestami, než ostatní a dostat se na weby, kde ostatní nejsou. Stačí se zamyslet, nebo se nechat inspirovat.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

komentáře 2

  1. Jednou jsem našel na novém webu skiareálu text zkopírovaný z našeho portálu o Krušných horách. Upozornil jsem majitele, napsal mu, že to pro něj stejně není dobré, ale ať nám přidá alespoň odkaz. Ten o tom neměl tušení. Omluvil se, nechal si vyměnit text za originální. A dal na web odkaz. Takže win-win-lose, když započítám i tvůrce jeho webu .)

  2. Spustili jsme novou atrakci pro turisty a stránka http://www.mysticmindball.com, na kterou se snažím odkazovat je přímo prodejní, takže by se zdálo, že bude těžší získat odkazy než na Tipy jak fotit, které jsme spolu řešili. Ukazuje se, že opak je ale pravdou. Některé věci si prostě musí člověk vyzkoušet aby uvěřil.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *