Zkoušel jsem si trošku hrát s připravenými skripty pro Google Docs, protože jsem hledal způsob, jak si k vybranému webu nějak ověřit, nakolik je sociálně aktivní. Dnes může mít web slušné ranky, ale trendem jsou sociální signály a právě jejich počet, tedy sdílení na G+, Facebooku nebo Twitteru může být dobrým náznakem pro web vhodný na spolupráci.
Co umí
Předem upozorňuji, že uvedený spreadsheet má ještě daleko k dokonalosti. Postavil jsem jej na běžné dostupnosti sitemap souborů, z nichž jsem schopný – prozatím díky slabým schopnostem s importXML dotazy – ručně vytáhnout kompletní seznam všech URL webu. K jednotlivým URL pak skripty stáhnou informace o počtu +1 pro Google, tweetů s danou URL a samozřejmě všech typů sdílení na Facebooku. Google mi zatím ukazuje pluska pouze pro celou doménu, čímž jsou výsledky značně zkreslené.
Využití
Spreadsheet se dá použít jak pro vyhodnocení cizích webů, tak i pro sledování růstu vlastního webu. V druhém listu jsem si udělal dva grafy, první sleduje poměr sítí, druhý ve sloupcích ukazuje tvrdá data. Podívejte se sami na můj pokus o měření sociálního dosahu webu s Google Docs, pokud mi chcete pomoct spreadsheet vylepšit, budu rád a kontaktujte mě na zdenek@linki.cz. Pokud chcete soubor editovat, uložte si vlastní kopii a před tím se podívejte do Tools/Script Manageru, které skripty je nutné instalovat (pro lenochy je to Site Relevancy a Facebook Likes Counter).
Co zatím chybí
1) Nedaří se mi dostat do souboru dotaz =
2) Zatím není lepší skript pro počítaní +1 pro jednotlivé URL
Správný dotaz je
=importXml("http://www.doména.com/sitemap.xml"; "urlset/url/loc")
Po vložení dotazu dostanu zatím výsledek: error: The data could not be parsed. Please make sure the URL points to valid XML or HTML.
Je to pravdepodobne spôsobené tou XSLT šablónou, ktorá je tam použitá. S čistým XML to funguje – skúste napr.
=ImportXML("http://blog.dobryweb.cz/sitemap.xml";"urlset/url/loc")
Mrknu na to, diky za tip!
Zajímavé. V Google Analytics je taky část o sociálních sítích. Vidím tam, jak jsem aktivní na kterých sociálních sítích. To by ti mělo být dostačující, ne?
Tady to ale vidím přehledně pro všechny podstránky a většinu důležitých sítí.
Wow… jsem překvapen co Google docs dokáže, žil jsme v domnění, že jeho výkon končí u sumy a formátování… takže se Sergeovi a Larrymu omlouvám 🙂
Jinak fakt děkuji je to poměrně slušný přehled, byť graficky je google Analytics dál ale tohle je komplexnější pohromadě…
Díky za další dobrý tip zkusím to a dám vědět.
Díky, tohle se mi bude hodit. A určitě to ocení i spousta dalších.