SEO a link building

Tip na killer white hat taktiku pro linkbuilding

Dnes jsem pro vás připravil tip na čisťounkou taktiku budování odkazů. Bude to odkaz skoro zdarma a objem trhu příležitostí se obecně pohybuje ve stovkách tisíc stránek. Zvědaví?

Aktuálně je trendy “dělat ten obsah” a leckdy bývá šichta jej vymýšlet. Na druhé straně jsou zase lidé a firmy, kteří touží po tom, aby je a jejich produkty někdo zmínil. A zmínkami se pochopitelně pyšní, ať už jsou stará škola, nebo se vezou na vlně módnějšího social proof. Jak tohle spojit? Jednoduše.

Už jste někdy viděli na nějakém webu takovouto stránku?

Napsali o nás

Ano, “Napsali o nás“.

Předpokládám, že už máte jasno.

Google na tuto frázi nachází přes 1,6 milionu výsledků (a 722 tisíc URL s tímto řetězcem), Seznam dokonce přes 4 miliony (a skoro 70 tisíc s takovou URL). Všechny ovšem nebudou vhodné pro vás.

Musíte chytře pracovat s vyhledávacími operátory Google, kombinovat tuto frázi a vašimi slovy (profíci mohou vyloučit URL svých konkurentů už na úrovni dotazu) a v závislosti na oboru máte k dispozici různé množství příležitostí pro získání odkazu.

Neomezujte se jen na přímou tématickou relevanci (pneumatiky -> auta), ale rozšiřte svůj záběr (pneumatiky -> dopravní aplikace, atp.).

Pořádně se připravte

Udělejte si dopředu průzkum, prověřte si, v jaké podobě cílová stránka ukazuje zmínky. Některé zkopírují celý článek a uvedou link, některé dají jen odkaz článek, jiné jej celý vloží na web ve formátu pdf. Podle toho selektujte.

Zkuste si také dopředu zjistit kontaktní osobu, dobrým tipem je poskytnout někomu z dané stránky možnost se do článku vyjádřit. Cílovou stránku ale nemusíte dopředu upozorňovat, můžete jim dát avízo až po publikaci.

Zvažte, zda se k autorství přiznáte nebo budete vystupovat jako anonym, který našel hezkou zmínku.

Podívejte se na Wikipedii, jestli tam má firma nebo produkt, o němž jste psali, vlastní heslo. I tam lze odkaz vložit.

Prověřte si i přítomnost cílové stránky na sociálních sítích, sdílení článku se zmínkou o ní může být hezký bonus.

To, že odkaz získáte, není samozřejmě tutovka, jediné tutovky jsou nákup a ruční vkládání někam:) Pokud to nevyjde napoprvé, neházejte flintu do žita, párkrát se připomeňte mailem (na to je ideální Right Inbox na hlídání odpovědí, pokud používáte Gmail, nebo třeba Buzzstream) nebo se nebojte zvednout sluchátko. A pokud to u nějaké webu nevyjde, máte na webu aspoň dobrý článek pro svoji cílovou skupinu a to se taky počítá, ne?

Pozor: Ne všichni používají Napsali o nás. Můžete hledat například i slovní spojení My v médiích, na další narazíte časem sami.

A jestliže pracujete ve větším týmu, můžete tento postup naučit přímo textaře, kteří pracují na článku.

Tak s chutí do toho, tohle opravdu funguje!

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

13 x komentováno

  • Zaujímavý tip, ono to môže byť celkom pracné ale práve o to ide že konkurencia bude príliš lenivá takéto niečo robiť a vďaka tomu ju môžeme predbehnuť.

    • Dane, záleží, jak na to jdu. Jsou dvě cesty, buď to riskneš, napíšeš napřed a pak upozorníš (z oficiálního mailu nebo jako fanoušek anonym), nebo se přímo s webem domluvíš, že se zapojí. Dodají citace nebo něco podobného. Většinou to trvá tak 2 týdny.

  • Zdravím,

    díky za stránku plnou tipů.

    Zeptám se jako laik: Předpokládám, že za zmínku o webu X na své stránce Y získám na na webu X odkaz na Y v sekci “napsali o nás”. Je to tak :)?

    Nebudou tedy vyhledávače tyto dva odkazy brát jako prostou výměnu, tedy na ně nebudou brát příliš zřetel?

    JaH

    • Výměna určitě není ignorovaná. V pravidlech Google je zakázána pouze excesivní výměna. Prakticky to ale dělám tak, že v prvním kole zkouším udělat zminku bez odkazu, aby byl potenciálně získaný odkaz jednosměný. Pokud se protistrana neozve, že link chybí, mám vyhráno. Když ano, doplním.

  • Moc pěkný tip a stále funkční, akorát bych vždy radši dopředu upozornil majitele či správce webu, že něco podobného budete psát, je také totiž možné a ve většině případu se stává, že protistrana neakceptuje “referenci” a odkaz na své stránky nevloží, pak je to jen ztráta času.

    • Určitá míra neúspěchu k odkazům patří. Když oslovit předem, tak ideálně nabídnout rovnou citaci nějaké osoby od protistrany, to zvýší šance na link.

  • Ten nápad s citací je šikovný háček na protistranu, díky! Jinak je ještě otázka, kam takový článek umístit u sebe či u klienta na webu tak, aby to bylo v rámci možností nenásilné a nerušilo hlavní obsah (ideálně skoro neviditelné), ale současně doklikatelné. Ne každý web či e-shop na to má ten správný prostor, ale to je víceméně detail. 🙂

    • Michale, obsah musí být relevantní pro cílovou skupinu webu, pak nemá smysl jej někde schovávat. Blog, magazín, sekce Doporučujeme třeba.

SEO a link building