Po týdenní pauze, kdy jsem si poležel s angínou, tu máme pokračování živé případovky o tom, jak se dá dělat on-page i off-page SEO s minimem času, ale přístupem k nástrojům, know-how a kontaktům.
Posun od minulého období
Tady zhodnotím to, jak jsme se posunuli od minule a co se povedlo z úkolů, které byly na konci prvního díluu
On-page SEO
Na straně klienta se povedlo opravit stránky, které vracely stavový kód a vedly na ně externí odkazy. Úkol splněn.
Dostal jsem revidovaný sběr klíčových slov se segmentací. Spojil jsem jej z daty, která jsem získal z Marketing Mineru. Zjištění:
- velký potenciál v počtu dotazů
- v SERP se objevujeme jen u 4-8% dotazů na Seznamu a Google
Co z toho plyne? Nejspíš budeme muset vytvořit dost velké množství obsahu, aby web měl vůbec šanci na úspěch. To potvrzují i data z crawlingu a ručního procházení.
Do klíčovky jsem poprosil o zadání byznys priorit (žebříček 1-3) a vstupních stránek, které možná na webu existují, jen ještě nerankují. Pokud je nenajdeme, dostanou status “založit” a postupně se na ně vrhneme.
Off-page SEO
Ze tří oslovených dodavatelů se ozval jeden s tím, že odkaz přidá. Zatím se tak nestalo a je to pěkná ukázka toho, že čas je to, s čím s link buildingu bojujeme obecně nejvíc. Jste prostě jedna z položek v něčím to-do listu, často s malou prioritou. Řešením je se připomínat mailem nebo po telefonu. Úkol nesplněn, ale posunuje se.
Odkazy na weby klientů klienta jsou podle zadání už stažené. Úkol splněn.
Po telefonické konzultaci se povedlo přesvědčit klienta, aby se stal členem asociace, která v oboru existuje. Povinnosti žádné, k tomu promo a super relevantní oborový link. Úkol na cestě ke splnění.
Importoval jsem odkazový profil do Collabimu. Od teď mi neunikne žádný ztracený link. Úkol splněn.
Nastavil jsem si upozornění na nově nalezené odkazy v Ahrefs. To kdyby náhodou přibyl nějaký organický link (mrk:)
Domluvil jsem link z webu, kde byl obsah o vhodném produktu, výměnou za jiný link. Online by měl být do konce tohoto týdne.
Navrhl jsem udělat rozhovor s odborníkem z nezávislé poradenské firmy, která je pak sdílí u sebe na webu včetně linku. Firma díky absenci prodejů produktů není konkurenční a doufám, že to klapne. V rozhovoru bychom zvládli pokrýt i dotazy z klíčovky, takže dvě mouchy jednou ranou.
Celkem:
- + 1 nový živý link od začátku spolupráce
- 5 linků na cestě
- 1 link potenciál k ověření
Plán na další týden
- prověřit indexaci + sitemap.xml
- získat rozšířenou klíčovku a navrhnout z ní kostru obsahového plánu
- ověřit posun v odkazech od dodavatelů
- ověřit registraci v asociaci
- projet 3 odkazové profily konkurence
Předchozí díl čtěte zde.