Vše o budování zpětných odkazů

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 2

Po týdenní pauze, kdy jsem si poležel s angínou, tu máme pokračování živé případovky o tom, jak se dá dělat on-page i off-page SEO s minimem času, ale přístupem k nástrojům, know-how a kontaktům.

Posun od minulého období

Tady zhodnotím to, jak jsme se posunuli od minule a co se povedlo z úkolů, které byly na konci prvního díluu

On-page SEO

Na straně klienta se povedlo opravit stránky, které vracely stavový kód a vedly na ně externí odkazy. Úkol splněn.

Dostal jsem revidovaný sběr klíčových slov se segmentací. Spojil jsem jej z daty, která jsem získal z Marketing Mineru. Zjištění:

  • velký potenciál v počtu dotazů
  • v SERP se objevujeme jen u 4-8% dotazů na Seznamu a Google

Co z toho plyne? Nejspíš budeme muset vytvořit dost velké množství obsahu, aby web měl vůbec šanci na úspěch. To potvrzují i data z crawlingu a ručního procházení.

data-sitebulb
Data z crawlingu webu

Do klíčovky jsem poprosil o zadání byznys priorit (žebříček 1-3) a vstupních stránek, které možná na webu existují, jen ještě nerankují. Pokud je nenajdeme, dostanou status “založit” a postupně se na ně vrhneme.

Off-page SEO

Ze  tří oslovených dodavatelů se ozval jeden s tím, že odkaz přidá. Zatím se tak nestalo a je to pěkná ukázka toho, že čas je to, s čím s link buildingu bojujeme obecně nejvíc. Jste prostě jedna z položek v něčím to-do listu, často s malou prioritou. Řešením je se připomínat mailem nebo po telefonuÚkol nesplněn, ale posunuje se.

Odkazy na weby klientů klienta jsou podle zadání už stažené. Úkol splněn.

Po telefonické konzultaci se povedlo přesvědčit klienta, aby se stal členem asociace, která v oboru existuje. Povinnosti žádné, k tomu promo a super relevantní oborový link. Úkol na cestě ke splnění.

Importoval jsem odkazový profil do Collabimu. Od teď mi neunikne žádný ztracený link. Úkol splněn.

Nastavil jsem si upozornění na nově nalezené odkazy v Ahrefs. To kdyby náhodou přibyl nějaký organický link (mrk:)

Domluvil jsem link z webu, kde byl obsah o vhodném produktu, výměnou za jiný link. Online by měl být do konce tohoto týdne.

Navrhl jsem udělat rozhovor s odborníkem z nezávislé poradenské firmy, která je pak sdílí u sebe na webu včetně linku. Firma díky absenci prodejů produktů není konkurenční a doufám, že to klapne. V rozhovoru bychom zvládli pokrýt i dotazy z klíčovky, takže dvě mouchy jednou ranou.

Celkem:

  • + 1 nový živý link od začátku spolupráce
  • 5 linků na cestě
  • 1 link potenciál k ověření

Plán na další týden

  • prověřit indexaci + sitemap.xml
  • získat rozšířenou klíčovku a navrhnout z ní kostru obsahového plánu
  • ověřit posun v odkazech od dodavatelů
  • ověřit registraci v asociaci
  • projet 3 odkazové profily konkurence

Předchozí díl čtěte zde.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů