Po dvouměsíční pauze tu mám další pokračování případové studie on i off-page SEO pro malého klienta. Jak si stojíme, co jsme udělali a budeme dělat dát?

On-page SEO

V minulém díle jsem psal o přípravě dalšího mega postu s info obsahem cílícím na brzké fáze nákupního procesu (detaily v předchozím článku). Ten se na konci ledna povedlo podle plánu vypustit ven a hezky nám zraje.

Podle GSC se už jen na desktopu zobrazuje na 271 různých dotazů. Většina zatím neprorazila na první stránku, ale tomu jednak budeme umět pomoci a mocně nám pomáhá i konkurence, která se drží hesla „něco napišme, ale jen trošku, bo by to bylo drahé“. Z článku dokonce přišla už i první poptávka a to je dobré znamení.

Dokončili jsme také kompletně nové produktové podstránky, takže máme za oba hlavní segmenty nachystaný obsah pro produktové dotazy podle vzorů, které ukázala analýza klíčových slov:

  • produkty všeobecně
  • produkty se značkou
  • konkrétní produkty

I když jde o web, který není eshop, zvolili jsme záměrně strukturu podobnou právě e-shopu.

A výsledky se dostavují. Takto si vede top stránka v jedné větvi produktové struktury.

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 8
Takto si vede top stránka v jedné větvi produktové struktury, hledanost 590/Google, 300 Seznam.

Povedl se i jeden drobný fail. Jedna z top stránek při pravidelném on-page auditu ukázala, že má zakázanou indexaci. Nastavení se dělá ručně, viník neznámý:) Naštěstí jsme to podchytili včas.

Tady musím opravdu doporučit Sitebulb, jehož systém identifikace problému a jeho důležitosti (tzv. Hinty) opravdu ušetří čas.

Off-page SEO

V únoru se povedly 4 nové odkazy.  Za žádný z nich jsme neplatili, jen jsem vyřešil problémy jiných či se hezky zeptal.

V březnu se konečně urodilo naše členství v oborové asociaci. Na tento odkaz jsme čekali osm měsíců.

Možná vám počty získaných odkazů přijdou malé. Důležité je, ale jak se hýbe celý segment a jak rychle rostou i ostatní. Na grafu z Ahrefs níže srovnávám klienta se čtyřmi top konkurenty. Nijak neztrácíme, ani netrčíme (černá lajna).

Tempo přibývání odkazů držíme s ostatními.
Tempo přibývání odkazů držíme s ostatními. Černá křivka je naše.

Ani ve srovnání si přes jiná data Ahrefs si nevedeme špatně.

Srovnání viditelnoti na Google a kalkulovaná návštěvnost Ahrefs.Srovnání viditelnoti na Google a kalkulovaná návštěvnost Ahrefs.

Externích metrik a průběžných KPI se ale ještě žádná firma nenajedla, takže je čas na chvíli opravdových dat z Google Analytics.

Dosavadní výsledky

Pro srovnání jsem vybral období leden – březen a srovnávám 2019 vs 2018. Hlavním KPI je počet poptávek (Splnění cílů). Na grafu je pouze organická návštěvnost.

Reálné výsledky organické návštěvnosti
Reálné výsledky organické návštěvnosti

Pro přehlednost v textu:

  • Počet poptávek: +720,83 % (194 vs 24)
  • Konverzní poměr: + 93,28 % (2,43 % vs 1,26 %)
  • Návštěvy: + 324,69 % (8 103 vs 1 908)
  • Uživatelé: + 331,10 % (6 751 vs 1 566)

Zrovna dneska jsem se dozvěděl, že plán na poptávky byl 50 za měsíc, takže máme trošku náskok.

Další plány

V dubnu zkusíme najít témata, která ještě z analýzy klíčových slov nemáme pokryté. Pracovat budeme i na rychlosti webu, kde v mobilní verzi Lighthouse audit ukazuje velmi špatné údaje. Jako jednu z variant zvažuji i nasazení AMP.

Probírat budeme i možnosti navýšení konverzního poměru. Naše prvky zatím nejsou tak výrazné, jak by možná mohly být a třeba to přinese více poptávek.

Časy práce

Z poslední 2 měsíce jsem na projektu strávil 7,4 hodiny. Z toho:

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
  • on-page audit: 1,1 hodiny
  • hledání nových odkazových příležitostí: 2,5 hodiny
  • průzkum profilů konkurence: 0,9 hodiny
  • jednání o získaných odkazech: 1,5 hodiny
  • úkoly Freedcamp a report: 1,4 hodiny
Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 8
5 (100%) 8 votes
.

3 KOMENTÁŘE

  1. Zdendo, mě by zajímala % finální zobchodovatelnost poptávek a jak se vyvíjí YoY. Chápu, že se bavíme hlavně loni o skoro nulových číslech, ale jde mi o to, zda spolu s růstem poptávek roste rovnoměrně i kvalita. Protože jsem párkrát zažil poptávkový boost, který zahltil obchod, ale moc z toho nepropadlo 🙂

  2. Tak přesnější data bohužel nebudou, tak sofistikovanou analytiku tam nemají. Napsali jen „Co se týká počtu poptávek, už teď jich máme víc než polovinu celkového počtu loni. „

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here