Po dvouměsíční pauze tu mám další pokračování případové studie on i off-page SEO pro malého klienta. Jak si stojíme, co jsme udělali a budeme dělat dát?

On-page SEO

V minulém díle jsem psal o přípravě dalšího mega postu s info obsahem cílícím na brzké fáze nákupního procesu (detaily v předchozím článku). Ten se na konci ledna povedlo podle plánu vypustit ven a hezky nám zraje.

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 8

Podle GSC se už jen na desktopu zobrazuje na 271 různých dotazů. Většina zatím neprorazila na první stránku, ale tomu jednak budeme umět pomoci a mocně nám pomáhá i konkurence, která se drží hesla „něco napišme, ale jen trošku, bo by to bylo drahé“. Z článku dokonce přišla už i první poptávka a to je dobré znamení.

Dokončili jsme také kompletně nové produktové podstránky, takže máme za oba hlavní segmenty nachystaný obsah pro produktové dotazy podle vzorů, které ukázala analýza klíčových slov:

  • produkty všeobecně
  • produkty se značkou
  • konkrétní produkty

I když jde o web, který není eshop, zvolili jsme záměrně strukturu podobnou právě e-shopu.

A výsledky se dostavují. Takto si vede top stránka v jedné větvi produktové struktury.

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 8 1
Takto si vede top stránka v jedné větvi produktové struktury, hledanost 590/Google, 300 Seznam.

Povedl se i jeden drobný fail. Jedna z top stránek při pravidelném on-page auditu ukázala, že má zakázanou indexaci. Nastavení se dělá ručně, viník neznámý:) Naštěstí jsme to podchytili včas.

Tady musím opravdu doporučit Sitebulb, jehož systém identifikace problému a jeho důležitosti (tzv. Hinty) opravdu ušetří čas.

Off-page SEO

V únoru se povedly 4 nové odkazy.  Za žádný z nich jsme neplatili, jen jsem vyřešil problémy jiných či se hezky zeptal.

V březnu se konečně urodilo naše členství v oborové asociaci. Na tento odkaz jsme čekali osm měsíců.

Možná vám počty získaných odkazů přijdou malé. Důležité je, ale jak se hýbe celý segment a jak rychle rostou i ostatní. Na grafu z Ahrefs níže srovnávám klienta se čtyřmi top konkurenty. Nijak neztrácíme, ani netrčíme (černá lajna).

Tempo přibývání odkazů držíme s ostatními.
Tempo přibývání odkazů držíme s ostatními. Černá křivka je naše.

Ani ve srovnání si přes jiná data Ahrefs si nevedeme špatně.

Srovnání viditelnoti na Google a kalkulovaná návštěvnost Ahrefs.Srovnání viditelnoti na Google a kalkulovaná návštěvnost Ahrefs.

Externích metrik a průběžných KPI se ale ještě žádná firma nenajedla, takže je čas na chvíli opravdových dat z Google Analytics.

Dosavadní výsledky

Pro srovnání jsem vybral období leden – březen a srovnávám 2019 vs 2018. Hlavním KPI je počet poptávek (Splnění cílů). Na grafu je pouze organická návštěvnost.

Reálné výsledky organické návštěvnosti
Reálné výsledky organické návštěvnosti

Pro přehlednost v textu:

  • Počet poptávek: +720,83 % (194 vs 24)
  • Konverzní poměr: + 93,28 % (2,43 % vs 1,26 %)
  • Návštěvy: + 324,69 % (8 103 vs 1 908)
  • Uživatelé: + 331,10 % (6 751 vs 1 566)

Zrovna dneska jsem se dozvěděl, že plán na poptávky byl 50 za měsíc, takže máme trošku náskok.

Další plány

V dubnu zkusíme najít témata, která ještě z analýzy klíčových slov nemáme pokryté. Pracovat budeme i na rychlosti webu, kde v mobilní verzi Lighthouse audit ukazuje velmi špatné údaje. Jako jednu z variant zvažuji i nasazení AMP.

Probírat budeme i možnosti navýšení konverzního poměru. Naše prvky zatím nejsou tak výrazné, jak by možná mohly být a třeba to přinese více poptávek.

Časy práce

Z poslední 2 měsíce jsem na projektu strávil 7,4 hodiny. Z toho:

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 8.
  • on-page audit: 1,1 hodiny
  • hledání nových odkazových příležitostí: 2,5 hodiny
  • průzkum profilů konkurence: 0,9 hodiny
  • jednání o získaných odkazech: 1,5 hodiny
  • úkoly Freedcamp a report: 1,4 hodiny
.

4 KOMENTÁŘE

  1. Zdendo, mě by zajímala % finální zobchodovatelnost poptávek a jak se vyvíjí YoY. Chápu, že se bavíme hlavně loni o skoro nulových číslech, ale jde mi o to, zda spolu s růstem poptávek roste rovnoměrně i kvalita. Protože jsem párkrát zažil poptávkový boost, který zahltil obchod, ale moc z toho nepropadlo 🙂

  2. Tak přesnější data bohužel nebudou, tak sofistikovanou analytiku tam nemají. Napsali jen „Co se týká počtu poptávek, už teď jich máme víc než polovinu celkového počtu loni. „

  3. Super článek Zdeňku. Takové případové studie by to chtělo častěji :). Těším se na pokračování. Nám se do AMP moc nechce, ale zajímalo by mě, jestli by to mělo nějaký pozitivní vliv na pozice na Googlu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here