Vše o budování zpětných odkazů

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 7

Od posledního článku této živé případovky uběhly už čtyři měsíce. Co se stalo? Pokračujeme?

Vývoj u klienta

Na začátku jsem psal, že jde o malý web, a tak se v září stalo to, co se občas na podobných projektech stává. Klient byl zahlcený provozem a nedokázal požadavky zpracovávat.

Tím jsme se zasekli v momentě, kdy:

  • nebyla kapacita přidávat nový obsah, který webu chyběl
  • stávající obsah měl dostatek linků a nemělo smysl tlačit nové

Tudíž jsme se dohodli, že práce pozastavíme a obnovíme před koncem roku.

Klientův web má dvě hlavní produktové řady, první jsme vykryli do podzimu co do produktových nákupních frází, tak i těch informačních.

Na té druhé postupně pracujeme.

On-page SEO

Dodělali jsme společně analýzu klíčových slov, která obsahuje 556 dotazů. Ty jsem rozdělil podle STDC frameworku. Aby se to dalo udělat rychle, využívám k tomu dimenze z klasifikační analýzy klíčových slov.

Z této skupiny jsme vybrali 229 dotazů, které se nedají vykrýt produktovým obsahem a sestavili z nich osnovu jednoho článků, kterým je pokryjeme. Text má 2837 slov (10,5 NS) a na dané téma to bude to nejlepší, co je na českém internetu k nalezení.

To je postup, který se mi osvědčil na více webech a i zde se vyplatil, když jsme takto vyladili obsah, který byl původně publikován na začátku roku. Jak si vedl po úpravě na konci června, se můžete podívat níže.

Link building & on-page SEO studie: živě díl č. 7 1
Výkon vyladěného článku. Za celý rok mu patří 7% všech neplacených vstupů.

Když vše dobře půjde, bude text do konce měsíce online.

Před koncem roku se také povedlo vytvořit celou strukturu druhé produktové řady. Měli jsme hotový vzor z řady první, a tak jen stačilo dodat data.

Když srovnám organické návštěvy od května 2018 do konce kalendářního roku s předchozím rokem, tak máme:

  • +389,54% více návštěv
  • 7x více poptávek

Off-page

Do konce roku máme následující statistiky:

  • 12 dokončených odkazů
    • 8 článků
    • 4 katalogy
  • 6 ve stavu čeká
  • 3 bez odezvy

Pouze jeden z uvedených článků byl placený, ostatní jsem získal díky kontaktům nebo dalším odkazovým aktivům.

Katalogy beru pouze ty top od Seznamu (mrkněte na možnost 3 nabídek na profilu firmy pro platící klienty) a oborové.

Ty čekající aktivity mě rozčilují, jakmile ale nejdete cestou nákupu, musíte s tím počítat. Odměnou jsou linky, které konkurence často nemá, protože je sbírá od těch, co dají každému.

Plán na další období

.

Dokud nebude na webu nasazený nový velký článek, nebudeme dělat velkého v rámci on-page. U nově vzniklých URL jen ověřím a případně zajistím jejich indexaci.

Jakmile bude článek na webu, budeme získávat další odkazy.

Časy práce od 05/2018 do 12/2018

Celkem jsem na projektu strávil 35,75 hodiny, z toho 20,5 na on-page. Náklady na jeden odkaz jsou tak mírně přes 2 tisíce Kč. Kromě dvou webů jde o stránky, odkud odkaz koupit nejde.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů