Na začátku července jsem rekapituloval, jak se Google dívá na linkbuilding. Uplynuly sotva dva týdny a sekce GTW věnovaná odkazovým schématům dostala nový obsah.

Google totiž mezi odkazová schémata přidal i „rozsáhlý článkový marketing a guest posting s odkazy zaměřenými na klíčová slova“. Jako obvykle je popis poněkud šalamounský a dává prostor k různým interpretacím.

Přivítejme guest posting a article marketing mezi odkazovými schématy
Odkazová schémata k 29.7.2013
Odkazová schémata podle Google k 29.7.2013.

Tak například použitý slova „rozsáhlý“ přímo vybízí k zamyšlení, co je tím míněno? Nabízí se třeba  nějaký poměr takto vzniklých odkazů vůči celému odkazovému portfoliu. Nebo objem odkazů vztažený k nějaké časové ose.

Zaměření na odkazy s klíčovými slovy zase docela dobře umožňuje interpretaci, že pokud si odpustíte tlak právě na klíčová slova, nemusel by to pro Google být problém. Což koneckonců odpovídá smyslu guest postingu jako nástroji ke zvyšování návštěvnosti a reputace. Taky z toho můžeme usuzovat, že klíčové slovo v odkazu má pro Google pořád velký význam.

Infografiky, mezi zahraničními linkbuildery považované za nejbližšího kandidáta na sekyru v zádech, mezi odkazovými schématy zatím nejsou.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Přivítejme guest posting a article marketing mezi odkazovými schématy.
.

1 komentář

  1. Myslím si, že krom toho explicitně řečeného bude ve hře více faktorů, jako třeba autorita a tematická příbuznost odkazujících webů hostujících články / komentáře.

    Dovedu si představit celou řadu klientů / segmentů, kde je „large-scale article marketing“ důležitou a funkční součástí komunikačního mixu (bez ohledu na SEO) a nedává věcný smysl je za to penalizovat.

    Čili jako se vším – pokud se nezaměřím na jednu „techniku“ a nebudu ji nadužívat do extrému, pravděpodobně mi problém nehrozí.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here