Vše o budování zpětných odkazů

Rapportive – sociální kontakty v Gmailu

rapportive-logoUdržovat aktivně kontakty je důležité v každém oboru a platí to i u budování zpětných odkazů. Bývá to ovšem náročné při velkém počtu lidí, s nimiž si píšete, a také ne vždy se najde vhodné téma nebo důvod, proč svůj kontakt oslovit. Někdy také nemáme přehled o všech možných službách, kde můžeme sledovat aktivity dané osoby. S řešením zmíněných záležitostí může pomoci šikovné Google Chrome rozšíření pro Gmail – Rapportive.

Základem je napojení se na vaše kontakty z Google kontaktů, Facebooku, Twitteru a LinkedIn. Pokud tedy neradi pouštíte přístupové údaje ke svým účtům dále, Rapportive nebude nic pro vás.

Co Rapportive umí

Rapportive po instalaci a propojení umí k e-mailovým kontaktům přiřadit výpisy z webových stránek na doméně odesílatele, informace z profilu Google, jimi používané sociální sítě, výpisy novinek z nich, jakož i odkazy na další služby, které váš kontakt s příslušnou e-mailovou adresou používá. Přidá také pole pro doplnění vlastních poznámek ke každému kontaktu. Všechny tyto informace ve schránce Gmailu umístí do pravého sloupce, kde vám Google běžně servíruje své kontextové reklamy. O ty přijdete:)

Výsledek poté vypadá takto:

Rapportive - screenshot

V čem vidím výhody

Rapportive vám i při psaní e-mailů umožní vidět, čemu se aktuálně váš člověk věnuje a použít to například jako úvod nebo zmínku do mailu. Takový icebreaker se doporučuje i při osobních jednáních a v mailu to funguje stejně. Nebo můžete informace využít jako inspiraci pro vlastní obsah a poté chytrým šířením přitáhnout pozornost a zpětné odkazy.

Tip:  Píšete přes webové rozhraní Gmailu hodně zpráv a ztrácíte přehled o tom, které již byly zodpovězeny a na které odpovědi stále čekáte? Pak zkuste rozšíření Boomerang a zvyšte s ním svoji komunikační efektivitu.

Ne u každého máte také přehled o tom, kde všude má nějaký profil a  zveřejňuje obsah, který může být zajímavý. I s tím může Rapportive pomoci, ukáže vám totiž odkazy na služby, které váš partner používá s mailovou adresou, přes niž jste s ním v kontaktu. To je zároveň i trošku slabina, pokud má více adres pro různé služby, některé informace se logicky nedozvíte. Nalézt tak ale můžete například účet u služeb jako je Posterous , YouTube nebo Quora.

V neposlední řadě pak z rozhraní Gmailu zmizí reklamy a nahradí je užitečný obsah.

Zaujalo vás Rapportive? Zkuste a podělte se o dojmy.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

1 komentář

Vše o budování zpětných odkazů