Na konci října jsem psal, že Google odstranil klíčová slova z vyhledávacích dotazů přihlášených uživatelů. Namísto údajů o tom, z jakých vyhledávacích frází k vám přišli uživatelé, kteří v průběhu hledání byli přihlášení ke svému Google účtu, Vám Google v Google Analytics nabídne pouze řádek s označením (not provided) a k tomu obvyklá čísla. Google avizoval, že počet takovýchto výsledků bude v jednotkách procent. Jaká je realita?

Například SEOMoz na svém webu ohlásil skoky v objemu těchto údajů i přes 10 procent z přístupů z vyhledávačů. Jaká jsou čísla u nás? Netuším, mohu jen odhadovat na základě dat, která mám dostupná z mnou vlastněných nebo spravovaných webů a o ty se podělím, abych zkusil vyvolat nějakou diskusi na toto téma.

Statistiky (not provided) - přístupy z vyhledávačů bez poskytnutých dat o KW

Vybral jsem 13 různých webů, u nichž je průměrná hodnota přístupů označených jako (not provided) 0,90%. To koresponduje s úvodním prohlášením Google. Jednoznačně nadprůměrné údaje ukazují weby zaměřené na IT, kde mám u tří z nich hodnoty 2,19%, 2,46% a 1,35%. Naopak mám dva weby, které za poslední měsíc měly naprosto nulové hodnoty přístupů bez těchto dat, oba weby souvisí s produkty ze dřeva. Weby z oblasti fashion jsou mírně na 1 procentem tak, kde je dominantním zdrojem přístupů Google.

Uvedených 13 webů není nijak reprezentativní vzorek, ať už kvůli malému počtu, tak i kvůli relativně malé návštěvnosti, která u nich osciluje v řádu desítek až tisíců návštěv za den. Určitě budu zvědavý na data od větších hráčů na trhu (dá nějaká data H1 nebo Dobrý web?). Jak si vedou Vaše weby? Vnímáte změnu v poskytování dat jako problém?

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

2 KOMENTÁŘE

  1. U jednoho realitního webu mám (not provided) u necelého 1% z organicu. Návštěvnost z organicu je v tisících za den.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here