Při linkbuildingové kampani nemusejí všechny aktivity ležet pouze na linkbuilderovi. Zajímavé množství odkazů se dá získat i tak, že předáte část svého know how klientovi. Co mám přesně na mysli?
Tiskové zprávy
Skoro každý, kdo prodává něco na internetu, se na tom samém písečku snaží i propagovat. A k takové propagaci samozřejmě patří i tiskové zprávy či doprovodné texty k soutěžím. Tady přesně leží potenciál, který bývá často nevyužitý na maximum.
Zkuste si vybavit nějakou tiskovku, kterou jste naposledy četli. Dozvěděli jste se o o firmě, jejím novém produktu, proč byste ho měli chtít a co vám to přinese, nebo uspoří. Na konci takového sdělení obvykle bývá přiložená prostá URL, v lepších případech se ukrývá za názvem firmy.
Příklad nevyužité tiskovky eshopu kiniki.eu
OK, odkaz máme, na přímou návštěvnost to stačí, pokud ale čtenáře zaujmete, klikne dle mého názoru na jakýkoliv odkaz v takové tiskovce nebo textu doprovázejícím soutěž.
Podělte se o znalosti
Vytvořte proto pro svého klienta nebo jeho copywritera kuchařku. Do ní dejte do jednoho sloupce klíčová slova, na něž se linkbuildingová kampaň zaměřuje, a do druhého sloupce adresy, na něž mají vést odkazy pro uvedená klíčová slova.
Doplňte k tomu pár pravidel o rozmístění odkazů v textu (kolik na odstavec, neopakovaní stejného odkazu vícekrát, pravidla si vytvořte dle vašich znalostí a zkušeností) a poučte klienta o tom, že by se měl maximálně snažit trvat na tom, aby médium, kde svoji tiskovku publikuje, přistoupilo na jeho podmínky a umístění odkazů do textu zprávy. Publikace totiž většinou něco stojí a jako platící by měl mít potřebnou sílu si prosadit svou. Netřeba ale jít přes mrtvoly, cokoliv nad původní výsledky je plus.
Tímto jednorázovým krokem můžete svého klienta naučit pracovat na SEO, aniž by se tím musel extra zatěžovat. Pokud vedete monitoring odkazů, je dobré se ještě domluvit, aby vám chodily odkazy na publikované zprávy nebo články.