Hledání míst, odkud získat odkazy, může být pěkná dřina. Kde je dobré začít, abyste ušetřili čas?

Všechny techniky, které dnes ukážu, jsou založeny na tom, že tématické weby na sebe odkazují. Budete k nim potřebovat Ahrefs, Majestic nebo další nástroj podobného zaměření.

Tipy, kde snadno brát inspiraci při hledání odkazových příležitostí

Sledujte odkazové vazby

Stínování konkurence je stará známá věc. Tento postup ale můžete vzít a využít i jinak.

Kdo odkazuje

Když už se mi nějaký web líbí, vždycky se dívám, kdo odkazuje na něj. Existuje slušná šance, že domény z takové skupiny budou tématicky relevantní. Stačí se tedy podívat do odkazových indexů, který máte nejraději a zobrazit si příchozí odkazy.

odkazujici-domeny-ahrefs

Na domény se rovnou podívám. Často už podle názvu umím poznat, o co na webu půjde. Pokud ne, seznam domén si stáhnu a projedu URL Profilerem (lze i přes Marketing Miner). Stáhnu si přes něj titulky, H1 nadpis, počty odkazů a sdílení. Takto získám lepší představu o tématickém zaměření a možné síle webu. Co se mi líbí, zapíšu si do evidence. Na každý web se ale nakonec stejně musím podívat osobně, abych věděl, jak na něj, pokud budu odkaz chtít.

Kam odkazuje

Ve druhém kroku se podívám, kam odkazuje web, z něhož chci odkaz. K tomu mi poslouží opět Ahrefs či Majestic. Stejně, jako u předchozího postupu si můžu stáhnout doplňková data pomocí URL Profileru či Marketing Mineru.

Tento postup jde hezky škálovat. Nemusíte se však omezit jen na weby, které jste si už vyhlédli.

Podojte výsledky vyhledávání

Stáhněte si ze SERP výsledky na určité klíčové slovo. Následně se úplně stejně můžete podívat, které adresy na konkrétní rankující URL odkazují. Ty do svého seznamu můžete zařadit také a pak se posunout o další úroveň níže. Tedy kdo odkazuje na ty, co odkazují.

Využijte, co už máte

Naprosto identicky můžete projet současný odkazový profil webu. Prostudujte si, kdo odkazuje na toho, kdo odkazuje na vás. K tomu můžete využít i data ze Search Console, která proženete opět přes Ahrefs nebo Majestic.

Tyto jednoduché postupy vám vždycky najdou příležitosti. Provést je můžete na začátku kampaně, tak i opakovaně v jejím průběhu. 

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Tipy, kde snadno brát inspiraci při hledání odkazových příležitostí.
.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here