Vše o budování zpětných odkazů

Inspirace podle nových dotazů, které lidé hledají v Google

SEO je kanál, který nevytváří poptávku. Pracuje s tím, co už lidé hledají a typicky se to dozvídá dávkově. Když se analyzuje klíčovka, nebo si povídáte s kolegou v PPC. Způsob, jak opravdu nové trendy zachytávat realtivně rychle, existuje několik měsíců v Ahrefs.

Jak na to?

V sekci Keywords Explorer můžete po zadání klíčového slova využít funkci Newly Discovered.

V levnějších tarifech (Lite, Standard) vidíte vždy jen aktuální měsíc, takže na průzkum si musíte udělat nějakou rutinu každý měsíc

Nové dotazy na Google pro klíčové slovo "hodinky"
Nové dotazy na Google pro klíčové slovo (seed word) “hodinky”

Mezi dotazy můžete navíc filtrovat v kombinacích Incluse All/Any a Exclude.

Odkud se slova berou?

Ahrefs používají click stream data. Jen pro Česko mají v rámci Site Exploreru 2 543 269 dotazů (k 26.4.2018). Databáze je tedy podle mě slušná a pořád roste. Pro srovnání, k 1.9.2017 bylo v databázi 2 027 352 dotazů. Na čísla můžete koukat sami zde.

Co s tím?

Některé dotazy nemusejí být nové pro vás, Ahrefs je mohl právě jen objevit, protože v databázi je neměl. Pokud se ale ve svém segmentu vyznáte, nové dotazy dokážete poznat a vytvořit podle nich nový obsah a související odkazy.

Typické využití je pro úplně nové produkty a služby. Třeba pro českou hru Kingdom Come jen v březnu našel Ahrefs 480 nových dotazů.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů