SEO je kanál, který nevytváří poptávku. Pracuje s tím, co už lidé hledají a typicky se to dozvídá dávkově. Když se analyzuje klíčovka, nebo si povídáte s kolegou v PPC. Způsob, jak opravdu nové trendy zachytávat realtivně rychle, existuje několik měsíců v Ahrefs.
Jak na to?
V sekci Keywords Explorer můžete po zadání klíčového slova využít funkci Newly Discovered.
V levnějších tarifech (Lite, Standard) vidíte vždy jen aktuální měsíc, takže na průzkum si musíte udělat nějakou rutinu každý měsíc
Mezi dotazy můžete navíc filtrovat v kombinacích Incluse All/Any a Exclude.
Odkud se slova berou?
Ahrefs používají click stream data. Jen pro Česko mají v rámci Site Exploreru 2 543 269 dotazů (k 26.4.2018). Databáze je tedy podle mě slušná a pořád roste. Pro srovnání, k 1.9.2017 bylo v databázi 2 027 352 dotazů. Na čísla můžete koukat sami zde.
Co s tím?
Některé dotazy nemusejí být nové pro vás, Ahrefs je mohl právě jen objevit, protože v databázi je neměl. Pokud se ale ve svém segmentu vyznáte, nové dotazy dokážete poznat a vytvořit podle nich nový obsah a související odkazy.
Typické využití je pro úplně nové produkty a služby. Třeba pro českou hru Kingdom Come jen v březnu našel Ahrefs 480 nových dotazů.