V posledním únorovém soupisu změn v hledání na Google mě stejně asi jako ostatní, co se zajímají o linkbuilding a SEO obecně zaujala ta část, kde se hovoří o změnách ve vyhodnocování zpětných odkazů. Při dalším zkoumání jsem narazil na webu Davida Naylora mezi komentáři na jeden, který mi připomněl myšlenku, která mi dlouho vrtá hlavou. Jak dlouho bude Google ještě věřit, že odkazy vázané na klíčová slova mohou vznikat přirozeně?

I mírně zkušený linkbuilder/SEO specialista na jakémkoliv webu pozná, jestli autoři nebo provozovatelé aspoň trošku pracují s pravidly SEO. Když jsem v roce 2001 psal první blog, většina odkazů vypadala jako klikněte zde, nebo klikněte na odkaz případně se jednalo o prostou URL. Jak se vyvíjely vyhledávače, odborníci odhalovali, jak fungují a kotvy odkazů byly odhaleny jako jeden z významných faktorů, jimiž jsou vyhodnocovány zpětné odkazy.

Ovšem mimo optimalizační průmysl s odkazy takto skoro nikdo nepracuje. Proč taky? Svou funkci pro většinu autorů splní tak jako tak. Nasměrují čtenáře tam, kam mají. Kontext je sdělený obsahem okolo (content proximity faktor, proto se dnes prodávané odkazy obalují větami). Jistě, najdou se i výjimky, jako například navigační struktura webů nebo brandové odkazy, v celkovém počtu odkazů je jich ale naprostá menšina, pro což ovšem nemám žádná hard data, jen dojem z běžného surfování. Určitě nebudu první, kdo podobný dojem má. Takže co když Google tomuto faktoru ubere váhu?

Odpověď je jasná, co se linkbuildingu týče. V kampaních by měly stejný prostor, jako odkazy zaměřené na optimalizaci na vybraná klíčová slova, dostávat i odkazy zaměřené na přímou návštěvnost. Diskuze, komentáře, recenze. Propagujte se. S možným růstem počtu přístupů, u nichž vám Google stejně zatají klíčová slova, byť procenta budou v různých oborech odlišná, budete mít alespoň měřitelná data.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

2 KOMENTÁŘE

  1. „Proč taky? Svou funkci pro většinu autorů splní tak jako tak.“ Z pohledu přístupnosti a použitelnosti tam zjevně nějaké důvody jsou.

    Bral bych to spíše tak, že někde je anchor text dobrým signálem, jinde určitě nulovým.

  2. Tybi: souhlasím, co se týká menu nebo jiné navigace. V souvislém textu má IMHO běžná populace tendence odkazovat bez použití odkazů vázaných na „vhodná“ slova.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here