Linkbuilder a jeho e-mailová schránka jsou nerozlučnou dvojicí, i když některé zahraniční kapacity používají ke komunikaci i pohlednice. Rád bych se s vámi podělil o několik tipů a postřehů, jak psát e-maily, pokud se chcete dostat zpětnému odkazu.

Nejprve si musíme ujasnit zadání a podle něj zvolit postup.

Tipy na e-mailovou komunikaci při linkbuildingu

Forma

S rozhodnutím, jaké vyznění e-mailu zvolit, vám pomůže sám web. Podívejte se, kdo je majitel. Pokud je to nějaká firma, musíte zvolit formálnější přístup. Jestliže najdete blog vlastněný jednotlivcem, zkuste se podívat, co o něm zjistíte bližšího. Má víc webů? Pak se asi vyzná, ale můžete zkusit být méně formální, já preferuji kombinaci křestního jména a vykání. Našli jste nějaký teen blog? Napište mail, jako byste byli kamarádi nebo vrstevníci. Z podpisu si odstraňte všechny formality typu telefonní číslo, atd.

Náklady

Cílem je vždy pořídit odkaz za co nejrozumnější náklady. Nejlépe zdarma, můžete nabízet slevy, barterovat anebo přímo platit. Tomu je třeba také přizpůsobit přístup. V případě jednání s nějakou firmou je třeba počítat s vyššími náklady, firma žije pro zisk a maximálně můžete dohodnout nějaký barter. Jedná se tedy čistě o obchod. Jednotlivci mají web většinou jako bokovku a můžete je spíš oslovit s nabídkou nějaké slevy nebo jiné výhody, výjimkou jsou majitelé sítí webů, tam ale můžete dosáhnout lépe na slevy třeba příslibem opakované spolupráce. Linkbuilding je totiž jako nákup a správný nákupčí se snaží koupit maximum za co nejmenší náklady. U teenagerů jsem úspěšně vyzkoušel i strategii tipů, zkuste jim doporučit svůj web zajímavou formou a leckdy na něj odkáží sami.

Odkud psát

Podle typu příjemce vašeho mailu je dobré zvolit i odesílací adresu. U osobních blogů a teen stránek se vyplatí zkusil nějakou privátní adresu, firemní doména spíš povzbudí adresáta k tomu, že se bude snažit maximalizovat svůj zisk, což je opak našeho cíle:)

Pokud mailujete z Gmailu nebo máte vlastní doménu na Google Apps, můžete zkusit využít navíc službu Boomerang. Ta se postará o opakované odesílání mailů, na něž vám nikdo neodpověděl, nebo ji můžete využít pro odeslání mailů v přednastavenou dobu.

Tip na závěr

Pokud s někým sjednáte odkaz po e-mailu, buďte s ním v kontaktu i po provedení sjednané akce. Kontakt totiž můžete využít i v budoucnu při jiných aktivitách a se známými lidmi jedná každý jinak, než s cizinci nebo jednorázovými obchodními partnery.

Na téma jak nedělat výměnu odkazů píše také Pavel Ungr na svém blogu, pod jeho tipy se můžu podepsat.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Tipy na e-mailovou komunikaci při linkbuildingu.
.

11 KOMENTÁŘE

  1. Fajn tipy, bohužel ale nereflektují vůbec nejčastější zvěrstva typických linkbuilderských e-mailů. Navrhuji doplnit o:

    – pište češtinou alespoň na úrovni ZŠ, zkontrolujte si překlepy, i/y
    – vyměňte URL předchozího adresáta za tu moji
    – zkuste mi říct, v čem je odkaz na váš web dobrý pro moje návštěvníky a neargumentujte přitom *-ranky
    – nepodepisujte se „Senior linkbuilding manager Pepa z depa“
    – přemýšlejte o odkazech jako o formě spolupráce spíše než jako o houskách na krámě
    – nabídněte mi, že odkaz z mého webu na váš povede ze zajímavého obsahu (článku), který pro mně sami vytvoříte a který má pro mé návštěvníky smysl číst

    • Souhlas s Lukášem, plus doplnění:

      – nedávejte mi do přílohy .txt soubor s tunou Vašich dalších webů k výměně
      – personalizujte maily…pokud máte o odkaz opravdu zájem, sežeňte si info o majiteli a cilte daný mail přímo na něj(nezasílejte šablony mailů)

  2. Kluci, oběma díky za rozšíření, text jsem pojal jako vyložený základ pro první kolo, já se většinou snažím napřed stručně sondovat, jestli je zájem a pak teprve argumentovat nebo přesvědčovat.

    Češtinu považuji za naprostý základ pro veškerou obchodní komunikaci, proto jsem ji vůbec neuváděl.

  3. Výborný článek původně jsem myslel že článek bude jak na emailovou komunikaci (emailing), takže jsem se v něm z počátku ztratil ale pak jsem si přečetl zbytek nadpisu a byl jsem doma:)

  4. Dost lidí se těmito pravidly neřídí, pak mám schránku zahlcenou samými nesmysly. Ti co je posílají by si měli přečíst tento článek.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here